tiistai 17. marraskuuta 2015

Ihanan lauantain jälkeen jälleen sairastupa!

Olet itse sairaana, vietkö lapsen päiväkotiin?

Tämä on ajatus, joka on mietityttänyt alkuviikosta. Itse olen sairaana ja tällä hetkellä siis sairauslomalla. Vienkö kuitenkin lapseni hoitoon vaikka olenkin itse kotona? Minä olen nyt vienyt... Lähinnä mietin sitä siltä kantilta, että tartuttaako lapseni muita vaikka onkin itse ainakin tällä hetkellä terve. Itselläni ei varsinkaan eilen ollut kunto sellainen, että olisin pystynyt likkaa hoitamaan. Vein neidin aamupalalle päikkyyn ja isi haki töistä tullessaan jo heti välipalan jälkeen. Tänään sama homma.

Nyt kuitenkin alkaa tuntua jo paremmalta ja mietin miten on huomisen laita... Sanoin kyllä tänä aamuna jo päiväkotiin, että mikäli minulle ei tänään enää nouse kuumetta, niin neiti voisi olla huomisen kotona, kun minulla on kuitenkin vielä sairauslomapäivä. Ajattelen kuitenkin niin, että jos juoksen tuon likan perässä täällä, niin se ei omaa tervehtymistä ja töihin pääsyä kyllä edistä. Tuo on meinaan sellainen tapaus, että harvemmin enää takamus pysyy aloillaan. Välillä kyllä innostuu leikkimään legoilla tms. pitemmäksikin aikaa, mutta pääsääntöisesti tekee pahojaan keittiön kaapeilla tai löytää ihan varmasti jotakin kiellettyä jostain. :D

Toistaiseksi siis likka ollut terve ja toivottavasti ei tätä tautia saakaan, eikä tietty mieskään. Likalla on päiväkotikuvaus perjantaina, joten haluaisin ehdottomasti, että silloin ei mikään tauti iske päälle. Olen ehkä vähän turhamainenkin, mutta onhan se hauska saada neidistä jo nyt päikkykuva ja sitten on hauska niitä vertailla myöhemmin, että näin sinä olet kasvanut. Vaikka onhan meillä kuvia joka paikka tietty pullollaan, mutta ehkäpä joku ymmärsi pointin. ;)

Ja hei... Meillä oli tosi ihana lauantai. Ei ollut kummempia suunnitelmia, oltiin kotosalla ja minä poikkesin Ideaparkissa. Illalla mentiin koko perhe saunaan. Likka on kyllä mökillä ollut pariin otteeseen saunassa, mutta kotona ei vielä kertaakaan. Ollaan miehen kanssa saunottu aina likan nukkumaan menon jälkeen kaksistaan. Nyt on alkanut harmittaa, että lauantai-iltana menee kaikki aika siihen saunomiseen. Päätettiin siis mennä koko perhe ja likka nautti kyllä täysin rinnoin vannassa istumisesta saunan lauteella. Vesi roiskusi ja nauru raikasi. Nokkamukissa oli vähän laimeaa mehua mukana ja muumimukiin otettiin naksuja naposteltavaksi pukuhuoneeseen. Ostinpas Ideaparkin reissulta myös superihanan kylpytakin. Harmi vain, että tauti alkoi mulla sitten myöhään lauantaina jo kolkutella ovia ja kurkku alkoi kipeytyyn ja olin kylmissäni.

Mutta onko nyt mitään söpömpää kuin saunanraikas, 
pörröisessä kylpytakissaan istuva pieni ihminen?


2 kommenttia:

  1. Näiden taaperoiden kans saunominen on kyl kivaa. Mies nykyään ottais tytön aina saunakaveriksi :D

    VastaaPoista
  2. Näiden taaperoiden kans saunominen on kyl kivaa. Mies nykyään ottais tytön aina saunakaveriksi :D

    VastaaPoista