keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Verenpaine ensimmäistä kertaa koholla!

Tänään oli jälleen neuvolapäivä! Ensimmäistä kertaa raskauden aikana mulla oli verenpaine koholla. Siihen kun lisätään, että mun paino nousee kohisten (nyt taas 1,2kg/vko) ja turvotus on sitä luokkaa, että jalkoihin voi painella huoletta kuoppia, niin terkka oli vähän huolissaan. Raskausmyrkytys voi kuulemma iskea kuin salama kirkkaalta taivaalta tai sitten hiipiä hiljaksiin. Nyt tuli käsky, jos loppuviikosta tulee jotain muutosta huonompaan olossa (päänsärkyä tms.), niin on heti soitettava svo:lle! Maanantaille varasimme uuden neuvola-ajan, niin päästään taas mittailemaan. Pissa oli onneksi nyt puhdas!

Terkka käski nyt sitten ottaa rennosti! Pitää levätä ja ottaa rauhallisesti. Minä nyökyttelin ja myötäilin ja kun pääsin kotiin ja olin syönyt, lähdin siivoamaan yläkertaa. Yritin kyllä ottaa rauhallisesti, eikä ainakaan mitään tuntemuksia tullut. Vaatehuone nyt on vähän kesken ja sinne tungin kaikki työkalut mitä vielä tarvitaan ja itse lastenhuone on nyt imuroitu. Kunhan mies saa kaverinsa kanssa kannettua sieltä remppapöytänä toimineen lipaston pois, niin saan vielä viimoset muruset imuroida ja luututa lattian. Sen jätän tosin huomiseen. Sitten saakin kantaa huonekaluja sisälle, mutta ehkä mun sekin pitäis säästää miehelle...

P.S. Mehän fiksuna muun muassa kasattiin pinnasänky valmiiksi jo heti kun haettiin se ja nyt tajusin eilen, että se lastenhuoneen ovi on niin kapea, ettei se pinnasänky mahdu siitä. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti