keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Raskauden ihmeitä!

Voi miten kauan onkaan viime kerrasta taas vierähtänyt. Olen ihan laiminlyönyt tämän blogin ja vedonnut itselleni aina kiireeseen. Onhan kaikenlaista menoa ollutkin, mutta kyllä ihan tosissani olen myös löhöillyt, joten ei ihan pätevä selitys tuo kiire ole...

Alkuraskaudessa mietin, että mahtaako tuo minun napani ikinä pullahtaa, kun on niin suuri ja syvä. Nyt se on pienentynyt niin pirskatisti ja on enää pieni kolonen tuossa masussa. Huomasin tämän ihan muutama päivä sitten ja se oli ihan suuri järkytys minulle. :D Sieltähän pullahtaa sitten, kun on pullahtaakseen, mutta olin yllättynyt tästä löydöksestä.

Liikkeet tihenee ja voimistuu koko ajan. Jos selailen esimerkiksi puhelinta niin, että se on kädessä masun päällä, niin kyllä tärähtelee välillä ihan mukavasti. Koko käsi ja puhelin sen mukana (ja läskit) heiluu. Hauska juttu on myös se, että jos vatsan jännittää, niin navasta oikealle puolelle tulee selkeä kohouma. Vauva siis ilmeisesti majailee hiukan tuolla oikealla puolella. Vatsa vain on tuolloin kyllä tosi hassun näköinen. Tätä vahvistaa tietysti myös se, että ensimmäiset liikkeet tuntuivat kaikki tuolla oikealla puolella vatsaa.

Pikkuvaivojakin ilmaantuu ajoittain, mutta ei mitään mahdotonta. Koen olevani oikein hyvässä kunnossa, pitäisi vain liikkua enemmän! Koiraa ulkoiluttaessa alkaa pistään alavatsaan ja se varmaan johtuu siitä, että koira hiukan vetää. Muuten ei ole kävellessä tullut tällaista ilmiötä vastaan ja saan kyllä nostella kaikkea ja touhuta ilman mitään ongelmia. Ihan tuolla alaselässä pikkaisen tulee välillä väärässä asennossa vihlaisuja, mutta sekin on vähentynyt.

Tähän asti olen siis ollut oikein hyvässä kunnossa raskauden osalta ja toivon todella, että se jatkuu ja voimme mökkeillä koko kesän. Mökille pääseminen on mulle tosi tärkeää ja mulla hajoaa pää, jos täytyy kykkiä kotona pelkästään. Haluan kuitenkin mennä ja tehdä ja touhuta vaikka läpilaiska ihminen noin muuten normaalisti olenkin. ;)

2 kommenttia:

  1. Kiva kuulla teidän kuulumisia! Ihania tuollaiset lujat liikkeet :) Minä myös toivon että pystyn olla aktiivinen ja liikkua paljon (normaalisti) mahdollisimman pitkään.. Toivotaan parasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, välillä oikeen tulee sellainen kunnon muljahdus, joka tuntuu joka puolella vatsaa. Varmaan siellä reenataan jotakin kunnon jumppaliikkeitä. ;) Toivotaan tosiaan, että kroppa kestäisi pitkään matkassa mukana, eikä tulisi mitään rajoituksia!

      Poista