keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Anteeksi, mutta koska se raskauden hehku alkaa?

Voi pyhä sylvi ja pari muuta tyttöä (kuten yksi ystäväni ala-asteella tapasi sanoa)! Luulin hyvin virheellisesti, että oloni alkaisi helpottaa, mutta tuntuu, että mennään vaan huonompaan suuntaan. Tuntuu, että vatsani on koko ajan täpötäynnä. Alan syödä, kun olen tosi nälissäni, mutta saan kolme haarukallista alas ja olen muka ähkyssä. Vatsani on tosi piukeena ja tuon pienen syönnin jälkeen alkaa sitten jo oksettaa. Lisäksi koko viikon minua on vaivannut todella itsepintainen päänsärky. Kaikki housut kiristää, alushousuista lähtien. Alavatsaa kivistää, jos housut on siellä, mutta näiden vatsapönöjen ja mukaähkyjen takia housuja ei voi pitää vatsan päälläkään.

Viikoissa mennään nyt "jo" 14+3 ja odotan, että se hehku jossakin vaiheessa alkaisi. Olen jotenkin ihan kypsynyt tällaiseen pieneen jatkuvaan vaivaan. Tekisi mieli pohtia kaikkia hankintoja ja unelmoida, mutta olen hyvin saamattomana maannut koko viikon sohvan (tai oikeastaan fatboyn) pohjalla. Tänään lähdin töistä kesken päivän kotiin, kun kävin yökkäilemässä ensin vessassa ja puhuminen tuntuu työläältä, kun vatsa on niin kipeä. Oon ihan puhki koko ajan. Minä ymmärsin, että tässä vaiheessa pitäisi pikkuhiljaa alkaa se olon paraneminen ja energisyys. Mulla homma menee kyllä ihan päinvastoin: olin koko alkuraskauden ihan yllättävän pirteä, vaikka pahoinvointia olikin. Sanoin miehellekin useampaan otteeseen, että: "tosi harvinaista, mutta mua ei väsytä". Nyt olen tosi voimaton koko ajan. Töissä meinaa hermo mennä ihan pienestäkin lasten kanssa ja saan kamppailla itseni kanssa, että olen rauhallinen.

Toivon todella, että olo alkaa helpottua perjantaihin mennessä. Silloin mun on pakko selviytyä jo töihin, koska illalla on sitten jo omia menoja. Kavereiden synttärit siis tiedossa ja odotan kyllä ihan innolla, että pääsen kertomaan raskaudesta. Ajattelin, että kun suurimmalle osalle on jo tieto kulkeutunut livenä, niin sitten voi naamakirjassakin vaikka asian julkaista. Nyt kuitenkin juuri koulukaverini siellä julkaisi oman raskautensa, joten en halua olla heti "matkimassa". Ehkäpä siis hetken vielä maltan mieltäni.

Huomenna olisi sitten hammaslääkäri. Mitähän siitäkin tämän yökkäilyn kanssa tulee. Lisäksi pelkään hammaslääkäriä ihan tosissani!

2 kommenttia:

  1. Voi kun kuulostaa tutulta nuo sun olotilat.. Väsyttää enemmän kuin alkuraskaudessa, kiukkuinen pienistäkin asioista. Itsekin tiuskin töissä lapsille ihan turhaan... Sitä raskauden tuomaa hehkua odotellessa :) Itse oon 15+2 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se hehku taitaa olla joku urbaanilegenda, koska en tunne ketään, joka olisi tätä hehkua kokenut. ;)

      Poista