maanantai 27. lokakuuta 2014

Alle 2 päivää kotona ilman iskää = hermoromahdus!

Miten  voikin alle kaksi päivää neidin kanssa kaksistaan olla rankat? Miten juuri niille päiville osui pahimmat vatsanväänteet ja muut kiukkuitkut?

Mies oli perjantaina ensin töissä klo 5-13 ja oli alle kaksi tuntia välissä kotona ja lähti sitten viemään meidän toista kummipoikaa jääkiekkopeliin, kun Tapparalla oli kummin kanssa peliin -tempaus. Mies tuli siis kotiin kymmeneltä illalla ja painui melkein suoraan nukkumaan. Lauantaiaamuna mies lähti klo 5.30 suuntaamaan Itä-Suomeen laittamaan veljensä kanssa mökkiä talviteloille. Kotiin mies tuli noin klo 16 ja olin siinä vaiheessa ihan puhki. Olin saanut tätä ennen tytön nukahtamaan noin 45 minuuttia sitten ja nukuttiin molemmat sohvalla ja voi taivaallisuus se hiljaisuus helli mun korviani.

Aina kun luulin, että tyttö nukahti ja laskin hänet johonkin, niin menikin max 5 minuuttia ja hervoton itku alkoi taas. Neiti nukkui noilla aikaväleillä aivan hämmästyttävän vähän kaiken kaikkiaan. Mää en olisi ehtinyt vessaan enkä syömään ja uusi manducakaan ei neidille kelvannut, vaan siinäkin huudettiin. Voin sanoa, että omat ajatukset ei aina ollut ihan kauniita, mutta purin mahdottoman turhautumiseni sitten yksinkertaisesti pari kertaa huutamalla kurkun täydeltä. Se oikeasti jotenkin helpotti omaa oloa. Mun tekee aina mieli rikkoa jotain, kun hermostun (joskus miehenkin kanssa riidellessä), mutta olen hillinnyt itseni. Huutaminen, se on mun juttuni ja sillä olo helpottuu noin 30 sekunniks. Jes!

Toi aikahan oli lopulta tosi lyhyt aika ja olin jo tuosta ihan rikki. Tuntuu jotenkin tosi epäreilulta valittaa tuollaisesta pätkästä. Monella muulla on paljon rankempaa vauvan kanssa, joten tulee vähän sellainen "mulla ei oo oikeutta valittaa" -fiilis. Valitanpa silti. Puran sen pahan olon tähän ja kärsin sitten siitä, että on paha olo tästä valittamisesta. ;) Tästähän päästään sitten siihen, että mies jos heijailee ja hyssyttelee neitiä 15 minuuttia, niin hän valittaa kipeistä hartioista... Joo, voitais vaihtaa osia ja mää mennä ajaan trukkia ja mies olla pari päivää neidin kanssa kotona ja miettiä sitten uudestaan, kuinka kipeänä ne hartiat on. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti