tiistai 27. tammikuuta 2015

Toivottavasti selvittiin säikähdyksellä...

Voi järkytys miten voi säikähtää! Meidän neiti tippui tänään sohvalta. :( Ja siinä me sitten likan kanssa itkettiin molemmat, äiti ehkä vielä vähän enemmän (jos mahdollista). Jos jostakin voi saada kaikkien aikojen kamalimman paskaäiskä-fiiliksen, niin tästä. Ihan hirveä tilanne. Ehdin vielä nähdä, että nyt tippuu, mutta en ehtinyt hätiin. Tyhmätyhmätyhmä minä, kun menin jättämään yksin sohvalle edes pieneksi hetkeksi. Sinne se tömpsähti laminaattilattialle. Itku tuli heti, mutta kyllä tuo onneksi melko nopeasti rauhoittuikin.

Nopeasti tietysti heti googlettelin ja sieltä selvisikin, että näistä usein selvitään säikähdyksellä. Jos lapsi syö, ei ole normaalia väsyneempi ja on muutenkin oma itsensä (eikä oksentele), niin hätää ei pitäisi olla. Meidän neiti sai sitten "poikkeusluvan" nukkua lyhyet päikkärit mun sylissä vaikka olisi jo melkein ollut pitkien vaunu-unien aika. Tämä oli nyt poikkeustapaus, joten likka meni ulos unille tänään vähän myöhemmin. Pikkupäikkäreiden jälkeen tuo ainakin oli ihan oma normaali ja iloinen itsensä, onneksi!

Mutta voi kauhistus tätä omaa oloa! Ja ehkä ihan hyväkin, että se vähän soimaa. Ei tule tehtyä toistamiseen tällaista mokaa. Että minä, joka olen tuosta pienestä nöttösestä vastuussa, olen niin huolimaton, että tuollaista pääsee sattumaan. Ja toinen vain iloisesti "näytti" uusia taitojaan ja lähti kierähtämään, kuten koska tahansa ja sitten palkka oli pudotus lattialle. Ihan hirveä olo. Että päivän äiti täällä vaan hei...

4 kommenttia:

  1. Ei taida olla olemassa vauvaa joka ei joskus ois tippunut jostain :) Ja taitaa myös olla niin, että jos lapsi alkaa heti tiputtuaan itkemään, niin kaikki ok!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mää kans ymmärsin, kun asiaa googlettelin. Ja totta, eipä tämä varmaan niin iso asia ole, miksi sää pään sisällä muovautuu. :)

      Poista
  2. Kolhuja on varmasti luvassa vielä lisää, meilläkin tuntuu otsaan tulevan aina uusi mustelma kun edellinen häviää. Mutta ainahan nämä säikäyttää! Älä kuitenkaan turhaan soimaa itseäsi tuosta, näitä sattuu aivan kaikille. Minä joskus kuulin, että jos lapsi tippuu matalammalta kuin oma pituus (vai jopa kaksi kertaa oma pituus), ei hätää yleensä ole. Totta kai kannattaa seurata lapsen vointia, muttei liikaa panikoidakaan. Lotta tuli viimeksi lauantaina tuolilta suoraan otsa edellä lattialle ja kyllähän siitä huuto syntyi, mutta lopulta ei tullut edes kuhmua. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tuo oli koko loppupäivän aivan normaali oma itsensä ja harmitukset unohtui. Minä olen töissä päiväkodissa oppinut kyllä, että niitä kuhmuja tulee ja itse olen enemmän sillä kannalla, että pitää kokeilla rajojaan ja välillä muksahtaa. Mutta tuo on vielä niin pieni ja avuton, että säikäytti kyllä.

      Poista