torstai 10. syyskuuta 2015

Voittajafiilis!

Varoitus: Tämä postaus on tyyliä minäminäminä! ;)

Tänään olin aamulla klo 8 työhaastattelussa. Edellisen illan etsin tutkintotodistustani paniikissa, enkä löytänyt. Haastattelukutsussa pyydettiin ottamaan mukaan. Voi vehnä! Arvaatte varmaan, ettei uni tullut todellakaan ja stressasin asiaa. Käänsin alkuyöstä koko kämpän ylösalasin, mutta en löytänyt. En käsitä mihin on kadonnut.

Noh, aamulla sitten reippaana haastatteluun. Kyseessä oli ryhmähaastattelu ja mua ei oikeastaan edes kauheesti jännittänyt. Jos tuota todistusasiaa ei lasketa, niin olin valmistautunut ja vähän miettinyt mitä saatetaan kysyä ja mitä vastaan. Olin tutustunut työnantajan arvoihin ja pystyin liittämään vastaukseni niihin.

Nyt tulee kuitenkin se MUTTA! Meitä hakijoita oli vain me neljä ryhmähaastattelussa ollutta, mutta haastattelija tunsi ne kaikki kolme muuta, jotka jo olivat työnantajalla erilaisissa sijaisuuksissa. Vaikka hyvin pärjäsinkin ja annoin mielestäni itsestäni asiantuntevan, mutta reippaan rempseän kuvan, niin aika fakiiri saa olla, jos tällaisessa tilanteessa taistelee itsensä läpi. Haastattelija sanoi tekevänsä päätöksen vielä saman päivän aikana, koska jää lomalle.

Soitto tulikin aika pian ja uutinen oli kuten arvelinkin. Eräs toinen oli valittu tähän vakkarihommaan, kyseinen työntekijä tekee tällä hetkellä kyseisen toimen sijaisuutta, joten ihan odotettu valinta. Nyt tulee sitten kuitenkin se toinen MUTTA! Haastattelijalta satelikin minulle kehuja. Olin kuulemma tehnyt vaikutuksen ja tämä hommaan valittukin oli epäillyt, että minut ehkä valitaan, koska minulla oli niin hyviä näkemyksiä. Vau! Selvisi myös, että samaan yksikköön voisi mahdollisesti tulla avoimeksi loka-toukokuun kestävä sijaisuus ja kysyi olenko kiinnostunut. Tottakai olen!

Ensi viikolla selviää sitten alkaako minulla työt ensi kuussa! Tuollainen pitkä sijaisuuskin olisi oikein tervetullut. En tiedä onko sijaisuuden saaminen nyt kiinni siitä tuleeko sille ollenkaan tarvetta vai antaako kaupunki ottaa siihen sijaista. Tämä haastattelija lupasi kuitenkin ottaa lomallensa paperit mukaan ja ilmoittaa minulle joka tapauksessa ensi viikolla mikä on tilanne.

Täytyy sanoa, että jäi tosi hyvä fiilis ja sellainen "nyt ylitin itseni" -tunne. Kyllähän sitä vähän märehti jälkikäteen, että jotakin olisi voinut sanoa eri tavalla tai jotain jättää sanomatta, mutta päällimmäisenä oli huippuhyvä olo. Yllätyin ehkä itsekin, että osasin niin hienosti pukea ajatuksia sanoiksi ja löysin punaisen langan juttuihini.

Tämä oli myös syy, miksi tänään syötiin kebabbia! ;)

Ja huomenna alkaa jääkiekko, kun liiga starttaa! Neiti menee mummulle ja vaarille yökylään ja me mennään pitkästä aikaa katsomaan kiakkoa ilman tuota tenavaa. Tosin tää mun tautini näyttää taas kiristävän otettaan ja tukkoisuus pahenee ja olo huononee! Nyt kaikki peukut pystyyn, että huomenna en ole puolikuollut. *tähän sellanen irvistävä hymiö* ;)

8 kommenttia:

  1. Hieno homma! Toivottavasti paikka nyt aukeaa ja sen saat :) Ja me muuten liityttiin tukkoisten kerhoon myös jokunen päivä sitten, snif!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää tukkoisuus, siis voi rönö! Mulla menee sillain aaltoillen, että jo helpottaa ja nyt taas tuli pahempana takasin. Kun tää tauti iskee, niin sais nousta kunnon kuume ja olla pari päivää kipeänä kunnolla ja sit se olis siinä. Raivostuttavaa tällanen pitkittyvä flunssa... Tsemppiä teille tukkoisten kerhoon!

      Poista
  2. Vautsi! Nyt peukut pystyyn että saavat palkata sijaisen :) Ja vaikka jostain kumman syystä et nyt paikkaa saisikaan niin silti aivan mahtavaa että ekassa työhaastattelusta sait noin hyvää palautetta! :) Nauttikaahan neiti vapaasta illasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin peukut on pystyssä! Joo, oon ajatellut niin, että jos tätä sijaisuutta ei nyt sitten tulisikaan, niin olen ainakin antanut itsestäni tosi positiivisen kuvan ja ensi kerralla olen taas sitten askeleen lähempänä. :) Ja kiitos!

      Poista
  3. Oi hienoa, onnittelut onnistuneesta haastattelusta! Aika upeita nimittäin, että tuolla tavalla sitten kehutaan ja vaikket hakemaasi paikkaa saanutkaan niin tarjottiin mahdollisuutta toiseen. On muuten aivan perseestä, että nykyään monet työpaikat saadaan suhteiden kautta, vaikka tuossa tilanteessa tuo valinta kyllä tosiaan oli aika selvä ja varmasti työnantajallekin helpoin, kun on jo tuttu työntekijä kyseessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja kyllä ne tosiaan suhteet jyllää nykyään. Oli vähän ennen virallisen haastatteluosuuden alkua sellanen "just joo" -fiilis, kun nää muut jutteli jostain heille yhteisistä jutuista ja mää sit hymyilin siinä välissä. :D Mutta tosiaan voin kyllä ymmärtää valinnan, varsinkin kun lasten kanssa tehdään työtä, niin heillekin paras valinta varmasti on jo tuttu aikuinen. Eri asia tietysti, jos ei olisi ollut pätevyyttä tai jotain, mutta hän kuitenkan osaa asiansa!

      Poista
  4. Ihanaa kun meni noin hyvin :) Minäkin olin hetki sitten haastattelussa, mutta en saanut paikkaa. Harmitti, mutta elämä jatkuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi, ettei kohdallasi osunut tällä kertaa.. Kyllähän se aina hetken harmittaa!

      Poista